Microneedling

Microneedling is een procedure die de huid aanzet zichzelf te herstellen door celdeling en aanmaak van nieuwe collageen- en elastinevezels. Dat resulteert in een gladdere, jongere en gezondere huid.

Resultaat

Bij microneedling ontstaat nieuw collageen (v.n.l. type 3 collageen).

HuydClinic_1500w_400

Interesse of graag meer info over deze behandeling?

Hoe verloopt een behandeling?

Een wetenschappelijk erkende en veilige techniek voor huidverjonging. Superfijne naaldjes van chirurgisch staal maken honderden microkanaaltjes zonder de huid te beschadigen. Hoogwaardige producten met actieve ingrediënten kunnen hierdoor tot 200 maal meer in de huid penetreren.

Vergelijk het met de reactie van het lichaam op een gewone verwonding, waarbij de huid zich volledig vernieuwd. Door het zacht perforeren van de huid, ontstaat een massale migratie van fibroblasten en aanmaak van nieuwe collageen en elastine. Het is een natuurlijke anti-aging therapie en kan daarom onbeperkt worden toegepast. Zowel winter als zomer. Bij microneedling worden duizenden microkanaaltjes “gecontroleerde verwondingen “gemaakt door middel van dunne naaldjes. De naalden gaan door de epidermis heen, eventueel tot in de dermis.

Kortom; de naalden creeëren geen klassieke wond, maar laten de cellen ‘denken’ dat er een schade is opgetreden. Afhankelijk van de diepte van de schade, en dus de naaldlengte.

Er ontstaat een afgifte van niet-inflammatoire groeifactoren en cytokines. Door het behoud van de epidermis is het risico op infectie minimaal. Het lichaam voelt niet de noodzaak om inflammatoire cellen te laten reageren. Bij microneedling is geen tot minimale bloeding (enkel cappilairen).

De zichtbare inflammatie: zwelling, erytheem is verdwenen na 24-48 uur. De roodheid is doorgaans na 4-6 uur verdwenen. De proliferatiefase start direct na de microneedling behandeling door de minimale inflammatoire respons.

Hoe geneest de huid?

De epidermis blijft vrijwel intact; de huid geneest van onder naar boven. Bij littekenvorming; de klassieke wondgenezing geneest de huid van boven naar beneden.