Laserontharing

Waarom kiezen voor permanente ontharing

Steeds meer mensen zijn op zoek naar de beste en pijnloze manier om lichaamshaar op vervelende plaatsen definitief te laten verwijderen.

Met laserontharing is het nu mogelijk haargroei permanent te reduceren zonder de vaak pijnlijke ongemakken die scheren, waxen, epileren, met zich meebrengen.

Laserontharing is inmiddels ook quasi pijnloos.

Hoe verloopt de behandeling?

De laser produceert een hoog geconcentreerde puls van een bepaalde golflengte. De energie van het laserlicht wordt opgenomen door het pigment dat rond de haarwortel aanwezig is. Hierdoor worden de haarwortelcellen opgewarmd en selectief vernietigd.

Om de opperhuid niet te beschadigen heeft de laser een gekoelde tip. Dit laat toe meer energie af te leveren zonder de opperhuid te beschadigen en beperkt de pijnprikkel zodat de behandeling zeer goed te verdragen is.
Ongeveer 1 à 2 weken na de behandeling gaan de haren loszitten en vallen uit.

Close up of the medical worker conducting laser hair removal with a vacuum suction

Interesse of graag meer info over deze behandeling?

Hoeveel behandelingen heb je nodig?

Omdat het haar een ontwikkelingscyclus doorloopt zijn er meerdere behandelingen nodig. De haren in de groeifase (anagene fase) zijn enkel gevoelig voor definitieve ontharing.

Voor optimaal resultaat zijn, afhankelijk van de te ontharen zone, huid- en haartype, de hoeveelheid haren, gemiddeld 5 tot 8 behandelingen nodig met 6 tot 12 weken tussen elke behandeling.

Zeg voorgoed vaarwel tegen ongewenste lichaamsharen en maak een afspraak voor een vrijblijvend intakegesprek. We bespreken of je in aanmerking komt en informeren je graag over wat je moet doen voor en na de behandeling en hoeveel behandelingen je nodig hebt.

Christine komt elke 6 weken naar onze clinic. Een afspraak maken voor een vrijblijvende consultatie kan hier.

Meer info/richtprijzen en acties : Medische laserpraktijk